Tko god je na bilo koji način trošio sredstva ili kreditno se zaduživao za cestogradnju, tražit ćemo informacije - koliko je bio priliv sredstava, gdje su utrošena i na koji način
, kazao je Šemsudin Mehmedović, član Istražnog povjerenstva PD PSBiH (SDA).
Već je sigurno da je riječ o više od osam milijardi maraka prikupljenih od 2006. do prošle godine. Podaci su to koje je Uprava za neizravno oporezivanje BiH dostavila kao odgovor zastupniku BPS-a Zaimu Backoviću. No, tu nije uračunat novac iz proračuna ili, npr., onaj od registracije vozila. Stoga ne čude špekulacije o mnogo većim iznosima.
Došao sam do cifara od kojih boli glava, podijelio to s najskupljim kilometrom autoputa u svijetu - mi smo do sada trebali da imamo 400 kilometara autoputa
, tvrdi Backović.
Pitanje na koje će članovi Povjerenstva tražiti odgovor je jednostavno: ako se ne grade putovi, tko je zadržao sredstva?
Novac je vjerojatno završio u rukama stranačkih tajkuna, na njihovim računima u BiH i van nje. Ne postoje ceste, autoputovi u BiH, imamo minimalnu izgradnju, neku rekonstrukciju onoga od devedesetih godina, tako da novac nestaje
, ističe Damir Bećirović, član Istražne Komisije PD PSBiH (DF).
Nije prvi put da se Izvozno-kreditna agencija dovodi u vezu s aferama. Ranije Povjerenstvo tako je istraživala jamstva od 80 milijuna eura izdane Tvornici cijevi iz Dervente. Za pojedine članove cijela priča dokaz je da bh. vlasti rade posljedično, umjesto preventivno, a izostaje i reakcija pravosuđa.
Nitko nije kažnjen za takve nelegalne utroške novca, jer ljudi misle da je ovo pogodno tlo gdje može da se pere novac i nenamjenski troši
, naglasio je Nenad Lalić, član Istražnog povjerenstva PD PSBiH (SDS).
Podsjetimo, analize ranijeg Povjerenstva trajale su godinu dana, a kao glavni zaključak poručeno je kako opstanak Agencije nije upitan. Istog stava su i sadašnji članovi iste.
Dnevnik.ba