Obrazac pretrage

Austro-ugarska je Neum povezala s unutrašnjosti za 4 godine, Federacija neće ni za 44

nina lovrić

11.01.2017 - 14:33

Austro-ugarska je Neum povezala s unutrašnjosti za 4 godine, Federacija neće ni za 44

Koliko debeo obraz morate imati da od onoga prema kojemu se ponašate kao zla maćeha, očekujete poslušnost i strpljenje za još jedno opravdanje? Na taj se način godinama Federacija ponaša prema Neumu.

Nagađanja nisu OK. Nema smisla stoga isticati znakovitost medijskog brujanja oko skorog nastavka izgradnje ceste Neum – Stolac s brujanjem oko namještanja natječaja za izgradnju dijela koridora VC autoceste na dionici Mostar- Počitelj.

Piše: Nina Lovrić, Dnevnik.ba

Svaka slučajnost je nenamjerna vjerojatno, pa bi u toj slučajnosti bilo smiješno i pomisliti kako je ponovno, već zamorno, otvaranje priče oko nastavka izgradnje ceste Neum-Stolac samo jedno u nizu političkih prepucavanja ispod stola o kojemu mi ispred ekrana, ne moramo ništa znati.

Ponajviše, ni u bunilu, ni u ludilu, nećemo naglas izreći, sasvim nenametljiv, već kulturno izrečen stav kako je Neum u svim tim pričama, samo  zadnja rupa na svirali svih vlasti zadnjih dvadesetak godina. Rupica koju povremeno ispljuvkom napune političari, i naši i njihovi, kada treba prikupiti koji bod, nešto prikriti ili nešto istaknuti.

Nagađanja zaista nisu OK, no sve izlike u zadnjih trideset i nešto godina ne mogu opravdati činjenicu da jedini BH grad na moru, turistički biser na Jadranu, punjač Federalnog proračuna na ovaj ili na onaj način, ne zaslužuje biti izoliran od matične države. Kakva god ona bila.

 

Monarhija gradila za 4 godine, Federacija ni za 44

Da su zajedno sve vlasti od 1984. pa na ovamo, zajedno, pješke, motkama, krampama, čekićima i ostalom mehanizacijom, pomalo tuckale, i tih dvadesetak kilometara ceste Neum-Stolac, bilo bi završeno, barem makadamski.

Ako je austro –ugarski „okupator“ prije sto i više godina, u vremenu nakon osmanske vlasti koja osim ibrika i okrvavljenih kolaca, na prostoru jugoistočne Hercegovine nije ostavila ništa, uspio od 1898. do 1901. izgraditi 155 km brdske željezničke pruge (Gabela-Zelenika), jer su shvaćali stratešku važnost ovih krajeva, tko može pronaći opravdanost sljepoći današnjeg političkog trenutka?

Nema zaista smisla iznova ponavljati postoje li novci za izgradnju ili ne, je li odabran najpovoljniji ponuđač ili nije, tko je koliko dosad uložio... sve te riječi neće izliti ni metar asfalta, bitno je da se Neum povezuje sa unutrašnjošću države 32 godine, i u te trideset dvije godine bila su tristotridesetdva razloga koja su „opravdavala“ njezinu nepodnošljivu sporost, i tristotridesetdva puta Neum je prožvakan i ispljunut, iskorišten i odbačen.

„Biser BH turizma“, većinski hrvatska općina na krajnjem jugu, ovisno tko priča i tko piše, a zapravo jedina činjenica koja stoji jest da je izoliran i ostavljen od svih osim od one dvije granice koje ga ljubomorno čuvaju.

Granice više i ne smetaju ljudima koji dolje zaista žive, već je u krvi ondašnjih ljudi planirati unaprijed kako bi se izbjegle kilometarske kolone ljeti, pa i vraćati se doma jer se ne isplati živcirati; moliti oznojenog policajca na Vukovu klancu ili Kazjermi da ga propusti iako opet nije izvadio propusnicu jer već kasni na posao samo da ne čeka satima; smetaju onima koji Neum redovno isisavaju, koji Neumom pune državni proračun, i koji ovim (ne)spajanjem Neuma žele jedini BH izlaz na more zaista vratiti u vrijeme ibrika.

 

Pročistite staze Federalnim inspekcijama

Koliko debeo obraz morate imati da od onoga prema kojemu se ponašate kao zla maćeha, očekujete poslušnost i strpljenje za još jedno opravdanje? Na taj se način godinama Federacija ponaša prema Neumu.

Nijedna vlast time nije abolirana,  bez obzira na etnički predznak, svaka je zapravo podjednako odgovorna.

Svakog se ljeta, zajedno sa lastavicama, u Neum počnu spuštati federalne inspekcije. Lete niz dva do dva i pol metra širok magistralni put s povremenim makadamskim prekidima, usporeni jedino suludim vozačkim manevrima ljutitih i oznojenih trgovačkih putnika, turista iz Zavidovića i lokalnih Schumachera koji niz „Svitavu“ voze već i zatvorenih očiju.

Dođe im ta adrenalinska vožnja kao team building, nafrcani i pomalo prašnjavi, spremni su kazniti sve neposlušne neumske obrtnike. S pravom, zakon se ne smije zaobilaziti, a godišnji na makarskoj rivijeri već od početka svibnja miriše.

 No, kada država zakon vježba na onima čija prava sustavno zakida desetljećima, a ne godinama, onda i te inspekcije i sva njihova opravdanost padaju u plićak bh. bisera, a zakon i zakonodavci postaju u očima njihovih krajnjih korisnika samo mrtvo slovo na papiru.

Dnevnik.ba

Komentari

Komentari su djelo i osobno mišljenje naših posjetitelja, Dnevnik.ba ne odgovara za njih, kao ni za eventualne reakcije. Komentiranjem pristajete na Uvjete korištenja.

Slične teme