Pelješki most i cesta Neum - Stolac spas za jug BiH

PROMETNI KOLAPS

Pelješki most i cesta Neum - Stolac spas za jug BiH

kol 19, 2017

Piše: Nikolina Lovrić

dnevnik.ba
dnevnik.ba
dnevnik.ba
dnevnik.ba
dnevnik.ba
dnevnik.ba
dnevnik.ba
dnevnik.ba
dnevnik.ba
dnevnik.ba
dnevnik.ba
dnevnik.ba
dnevnik.ba
dnevnik.ba
dnevnik.ba

Kolone automobila u Neumu

I na koji bi način onda u medije dospjeli svi veliki mornari i pomorski znalci, šjor Ibrahim, šjor Halid, šjor Ševal...? Gdje bi onda smjestili Luku i sve njezine gumenjake? Na Ostrošcu?

Iako je sredina kolovoza iza nas, u Neumu se ove subote ne može prijeći ni cesta, a kamoli uključiti u normalan promet. Razlog tome nije nikakva navala turista na Neum, već upravo suprotno, invazija ferro agostovaca na Dubrovnik kao i njhov odlazak sa odmora iz Neumu južnijih turističkih destinacija.

Uslijed takve situacije, Neum se od ranog jutra nalazi u prometnom čepu. Nepregledna se kolona automobila tijekom cijelog dana proteže od jedne granice do druge, odnosno od Graničnog prijelaza Zaton/Doli do Graničnog prijelaza Klek, a da nema prometnih policajaca na dijelu Jadranske magistrale koja prolazi kroz samo središte Neuma, uobičajeno uključivanje u promet iz samog grada ne bi bilo moguće.

Jedna od sudionica prometne predstave kroz Neum, za Dnevnik.ba svjedoči kako su ona i obitelj sa bebom u automobilu prvo sat vremena čekali u neumskom naselju Kamenice na uključenje u promet, da bi se nakon toga okrenuli u drugom smjeru te do svog odredišta u Neumu pokušali krenuti preko Hrvatske. U praksi to znači da su krenuli nazad tri kilometra do Graničnog prijelaza Zaton Doli, a sa njega 15ak do Malograničnog prijelaza Duži/Imotica koji se nalazi pred samim ulazom u Neum s kojeg opet do svoje kuće moraju prijeći prometno „začepljenu“ Magistralu. Tako se put koji bi inače trajao maksimalno pet minuta u normalnim uvjetima pretvorio u putovanje od minimalno sat i pol jer su i  tijekom našeg zadnjeg kontakta, čekali. Ovog puta na Malograničnom prijelazu Duži/Imotica.

Kako nam je posvjedočila sugovornica, i tamo se čeka, doduše nešto manje, no, vrijeme oduzimaju stranci koje policija masovno vraća sa ovog malograničnog na granični prijelaz.

Najzanimljivije u cijeloj situaciji je, kako doznajemo od naše sugovornice, to što detaljinije kontrole i zadržavanja putnika ne vrši hrvatska nego bosanskohercegovačka granična policija.

Ukratko, lud, zbunjen, normalan.                                                                                                                               

Zaključak sage duže od kolone koja ju tvori je ovakav, u tri sata poslijepodne, 19.og kolovoza, Neum je još jednom prometno odsječen od svijeta. Poznata su dva načina kojima bi se ovaj problem riješio.  Jedan u sebi krije dva rješenja, most Kopno-Pelješac i konačno povezivanje Neuma sa unutrašnjošću BiH. Drugi ne podrazumijeva ni jedno ni drugo nego vraćanje Neuma Republici Hrvatskoj u čijem bi se slučaju izbjegli svi nepotrebni troškovi spomenutih infrastrukturnih projekata, a i financiranje megalomanske luke u Neumu o kojoj ponovo posljednjih dana zbore određeni nezasitni trbusi.

Pa ipak, teško bi BiH prihvatila ovakav scenarij, pa on ostaje u domeni fikcije, barem neko vrijeme. Uostalom, kakvu bi onda funkciju imala velevažna institucija i jedan od stupova bh.društva, Pomorsko društvo BiH?

I na koji bi način onda u medije dospjeli svi veliki mornari i pomorski znalci, šjor Ibrahim, šjor Halid, šjor Ševal...? Gdje bi onda smjestili Luku i sve njezine gumenjake? Na Ostrošcu?

Za Bakira Izetbegovića me nije strah, on će se svakako snać'. 

Dnevnik.ba